Wednesday, January 5, 2011

Happy Birthday Siti Najibah! (1/1/2011)

Happy Birthday to u~
Happy Birthday to u~
Happy Birthday to Jibah~
Happy Birthday to u~

Orang lain sambut new year, adik aku yg bongsu ni sambut birthday dia yang ke-7..
Sekarang Jibah dah darjah 2.. Actually kalau ikotkan umur dia, patotnyer dia darjah 1..
tapi oleh kerana dia lahir 1/1/2004 jadi Kementerian Pelajaran bg surat ckp dia kene masuk darjah 1 awal umur dia 6tahun.... Kesian Jibah sebab xsampai 6bulan tabika dh kene masuk darjah 1.. Naseb baik jibah dh tabika dari umur 5tahun lagi...

Ok.. Bila dh masuk sekolah darjah 1 tahun lepas pertengahan xsilap bulan5 cmtu, dia banyak ketinggalan pelajaran.. susah nak catch up tau.. Tapi oleh kerana Jibah sangat bijak dia boleh bawak diri dia dengan persekitaran sekolah yang baru dan kawan2 yang baru.... 3minggu lepas masuk darjah 1 dah ada Peperiksaan Pertengahan tahun.... Ya Allah... Kesian Jibah.....
Banyak giler nk kene catch up.. Dia kene banyakkan latihan2 yang ada dlm buku2 latihan sekolah dia... Kt umah mesti setiap hari buat keje sekolah dia.... Tapi semangat Jibah kuat sangat2, dia periksa dapat no14/30org dlm kelas.. Hebat kan..... Bijakkk lagik.... :)

So, untuk this year Jibah dh masuk darjah 2... kalau ikotkan umur dia yang bongsu la dikalangan kawan2 dia.... tapi Jibah ni becokkkkk gilerr... banyak cakap, jadi semua cikgu2 suka la melayan dia ni.... dalam kelas dia jadi penolong ketua kelas xsilap aku.. hebat3.......

1perangai Jibah ni yang aku geram biler org suro mandi payaaaahhhhhhh sangat... Haishh... naseb baik la si bongsu... manja sangat laaaaa dgn ayah aku... dengan mak aku dia xlayan sangat.... Kalo aku dgn mak bercerita dia sibukkkkk jek nk dengar.. mcm org tua betulll tau... Ish.. Ish...

(7tahun lepas), Sebenarnyer aku teringin adik laki... wawawawawa :(( (semua adik2 perempuan).. Tup.. Tup yang kuar perempuan.. Mula2 aku malas amek port sebab xdpt adik laki..tapi sebab kasih nyer aku sebagai kakak, aku pegang dia mase dia umur sehari... menitis air mata weyyyyyyyyy..... sedihhhh gilerrrrrr.... aku cium Jibah.. pastu aku menangis jek sepanjang tatap Jibah baby... Xtahan2... :( Tapi sekarang dia adalah segalanya.. gelak2 dgn dia.. apa jek dia nak jek tahu...

Ada 1 cerita pasal dia yang buat aku tahu dia ni bijak sgt bila dia naik kereta dengan adik aku yg ke-2 si Yana tuh... mase tuh yana baru kuar kete baru.. Dia tanya Yana " Kak Lis, kenapa bawak kete guna 1 kaki jek????" Si Yana jawab " ohhhhh.. ini kereta Auto, jadi guna 1kaki jek tekan kereta dh bergerak..." Jibah ckp lagik "Ooo.. kalau cmtu nanti dh besar Jibah nk beli kereta yang guna 1kaki jek senang. xpenat" Hahahahahahahahaha Bijak3....

Aduhai... panjang betul entry aku ni... Sambung lenkali jek pasal Jibah...
Banyak sangat yang bijak pasal dia...

To Siti Najibah: Kak noi sayang jibah selamanyaaaa.. Mmuahhhhhh!!!!!!
















sayang Jibah!!!!!



No comments:

Post a Comment