Friday, October 12, 2012

DIY Hantaran Pihak Lelaki

Untuk buat hantaran ni sbnrnya aku xtau nk guna fresh flower ke atau artificial flower... Aku cuba survey mane2 yg buat hantaran kan.. brapa kos untuk sedulang hantaran guna fresh flower... its about RM80-RM100.. depends bunga cmne kita nk byk ke ckit bunga tu...... Kalau dh 10-11hantaran dh brapa dh kannnnn...... cm xberbaloiiiii lak.....
So, Aku decide gak nk buat sendiri jek la kann gubahan hantaran aku ni dengan fresh flower ok!!....
Aku siapkan dulu deco2 hantaran n just tggal bunga saje belum letak nk menyerikan hantaran aku tu.....
Kalo nk guna fresh flower kan xbole nk buat cpt2 takot kang bunga layu di tasik madu pulakkkkkk.....
Jadi.. Aku nikah sabtu malam kann.., Pagi2 sabtu tu adik aku la jd mangsa utk bawak aku pergi pasar kajang nk cari bunga2an..... Mmg dikatakan sgt berbaloi ok buat sendiri.... berbanding kos yang org buatkan....
Ok.. sampai jek tmpt bunga tu mcm2 dh aku nk letak bunga tau,.. mix match la bagai bunga2 yg adooo tu... Last2 aku decide aku nk letak bunga ros merah.. Sgt cantik n contra with my hantaran kann.. (perasan!)
So, Aku ada lak bajet utk bunga aky ni dlm RM100 lebih ckit jek.. So, ape aku dpt dengan bajet tu.. bunga rose bundle (20kuntum) = RM28 sahaja... Which is kalo beli sekuntum dia bg RM1.50.. so jimat la beli sebundle kann.. Ehh.. tapi aku beli 3bundle OK!! Hahhahaha.. sbb campur dgn bunga tgn 1bundle tu...... Aku cuma guna 2bundle saje untuk hantaran aku.... 40kuntum semuanyaa.... So RM28 x 3 = RM84. Then aku nk hias la dgn hiasan daun2 kann... aku beli la baby breath yg kaler hijau tu.. 1bundle RM10.. Aku beli 3bundle... RM10 x 3= RM30. So Total nya adalah RM84 + RM30 = RM114 sahaja...
Nampak x penjimatan nya disitu dengan nk suh org buatkannnnn....... Hihihihihi...

Jom lah lyn gamba..  Tadaaaaaaaa....
tgk tu... byk x kita borong?? hehhe

ta daaaa hasilnyaaaa... :)









Cantikkkk x??? Hehhee.. aku sgt puas hati hasil keje aku ni... :)

Ok. Sekian.. Kalau korang nk mintak aku tlg buatkan pon bole... xmahal ok :)

No comments:

Post a Comment