Monday, January 9, 2012

Doa-doa benteng pelindung diri

Salam...
Lately ni aku rase badan xsihat jek.. Mula2 gastric then maybe ulser perot then alergic... Aku tahu ujian tuhan sakit2 ni menghapuskan dosa2 kecil.. Tapi, "Aku mohon kepadaMu Ya Allah.. Lindungi aku dari segala bagai penyakit agar aku bole meneruskan kehidupan ku.. Amin Ya Rabbal A'alamin......."

Ini aku ada sedikit ilmu nak dikongsikan kepada kawan blogger Doa-doa pelindung diri dr penyakit yang diberi salah seorang kawan ku beri kepada ku.. 


DOA mohon perlindungan daripada penyakit berat
“Wahai Allah, sesungguhnya aku berlindung diri kepada-Mu daripada penyakit sopak, gila, penyakit kusta dan penyakit-penyakit berat”. (Riwayat Abu Daud)"




DOA memohon kesihatan tubuh badan (baca pada waktu pagi dan petang)
“Ya Allah, kurniakanlah kesihatan pada badan hamba, Ya Allah kurniakanlah kesihatan pada telinga hamba, Ya Allah kurniakanlah kesihatan pada mata hamba, Ya Allah, hamba berlindung kepada-Mu daripada kekufuran dan kepapaan, Ya Allah, hamba berlindung kepada-Mu daripada kesengsaraan azab kubur, tiada Tuhan melainkan Engkau”.




(Marilah same2 kita amalkan agar dihindari dari penyakit2 yang tidak diingini.....)

No comments:

Post a Comment