Wednesday, September 13, 2017

Alhamdulillah... Baby Perempuan!

Assalammualaikum....
Ok aku nak sambung sambungan entri sebelum ni... So, aku masuk Labor Room(LR) dalam lebih kurang pukul9 dengan bukaan 4cm masa tu selera makan pon xde sebab contraction aku makin kerap.. aku paksa makan jugak sebelum masuk LR dpt la 3/4suap makan nasi minyak MIL aku buat. Aboy sempat hantar pagi tuh.. Macam biasa dh masuk LR, pasang CTG dekat perut nak tengok bacaan jantung (Heart Beat) baby. Lame jugak pasang CTG tu letak kt perut aku.. dah la makin lama sakit makin kerap sakit sakit sakit sakit.. Dalam pukul 10 mcm tu doctor datang nk pecah air ketuban sekali cek jalan.. Bukaan dh 5cm. sakit makin kuat aku xboleh nk baring relaks & tenang.. aku sempat jugak tido.. ntah la tdo sbb aku amek gas tahan sakit tuh jadi aku mamai tau.. aku tgk2 macam dah tengahari sebab aku ras abahang panas sangat berpeluh2.. Rupanya2 diorg xbukak AIRCOND. Jahanam betul la nurse tuh. Hahaha.. Ada Nurse senior datang cek aku siap marah doctor tuh sebab xbuka aircond... Aku siap bole gelak padahal sakit oii.... Dalam pukul 1/2petang aku cakap lagi aku sakit sangat ni.. doctor datang cek lagi bukaan aku... Doctor Cakap dah 7cm... Aku dalam hati yes! nak dekat masa ni.. aku cuba tahan tahan tahan sakit sakit sakit sakit sangat.. dalam pukul4.40petang aku cakap doctor tolong saya rasa xtahan sangat ni mcm nk berak.. Hahaha memang kelakar kalau korang baca tp perasaan aku masa tu pedulik apa dah sangat aku dh meneran meneran macam nk bersalin.. Doctor cakap dia xbole asyik nk cek sebab baru cek pukul 2 tadi kalau nak cek semula pukul6 nanti.. Tapi aku jawab je "saya sakit macam nk berak ni doctor tolong lah cek doctor."
Dah tu doctor pon apa lagi cek bukaan.. Nah.... Doctor cakap "dh 10cm!"..Apa lagi cepat2 diorg semua buat apa yg patut nak sambut baby... Aku teran teran teran.. aku dengar azan Asar.. Aku push teran teran lepas 10minit (4.50ptg). Poppp... Keluar la seorang bayi perempuan. Doctor tanya aku baby apa ni Puan.. Aku macam xnampak.. Aku jawab slow baby girl... So, proses aku rawat jahit aku.. dalam masa 15minit.. tak lama tuh diorg bawak baby dekat aku.. aku apa lagi menetesssss air mata laaaaa.... Syukur kepada Allah Subhana Allah Taala.... Allah Maha Besar.. Allah Maha Mengetahui.. Aku menangis gembira tak sangka cepat sangat anak aku nk keluar nk tengok dunia pancaroba ni.. So, 24 APRIL 2014, ISNIN, bersamaan 27 REJAB , ISRA' MIKRAJ telah lahir puteri kedua kami.. Berat 2.26KG.. Alhamdulillah Ya Allah.... Masa ni nama masih takde lagi untuk baby.. Tak cari lagi.... So, takde nama lagi.. Panggil Adik sahaje...

Inilah puteri kedua kami...

Ok. Sambung entri seterusnyaa............................................................

Terima kasih.

No comments:

Post a Comment