Thursday, March 7, 2013

Baby Cot : Perlu @ Tidak?


Geram tgk katil baby sbb nk hias bilik cantik2....tapi belum ada rumah sendiri lagi kekekekeke~

Ada yg kata PERLU sebab:
1. tido buas, takut tertindih baby
2. tengah masak/mengemas rumah boleh letak baby dlm tu
3. takkan masa bersama dgn suami nak letak baby sekatil dgn kita kot?
4. boleh gantung2 benda warna-warni (rangsang otak baby)
5. senang nk tidokn baby kalau beli yg blh swing

Ada yg kata TAK PERLU sebab:
1. naluri ibu takkan tindih baby
2. baby kdg2 menangis tdo sorang2
3. baby bila terjaga mesti nk tgk muka mama dia dulu
4. tido sekatil dgn baby senang nak breastfeed baby bila dia terjaga tengah malam (boleh mengiring & sumbat terus je)

**********************************
Aku pon mcm pening2 je fikir perlu ke tak...tp bila dh BANYAK kali pk, aku rasa mcm perlu kot beli katil baby ni... 
Tapi tapi tapi akak ipar aku(erna) ada dh baby cot ni.. Kalau si sapiq xtdo kt baby cot lg boleh la aku pakai sementara. Kalau tak aku akan susulkan kepada Menteri Kewangan laa beli baby cot utk anak kami nanti... yehaa!!! =)

2 comments:

  1. memang kadang kita rasa tak perlu yang.. tapi sebenarnya perlu jugak especially macam aku yang kadang tinggal berdua je ngan baby. bila aku mandi or solat or masak memang aku masukkan dia dalam cot. kalau tak nanti sian dia terkontang kanting sensorang kat katil takut jatuh or kat tilam kat bawah berguling sorang2... sian kan? hihi..

    ReplyDelete
  2. tula.. kalo kecik2 ni ada gunanya kot.. sbb takot gak kalo letak kan baby kt katil kalo golek2 xpasal jatuh ke ape kan...
    nseb baik akak ipar aku yg no2 tu bg pinjam babycot anak dia..
    kalo x mmg ada niat la nk rembat 1... hihi

    ReplyDelete