Thursday, January 10, 2013

Mimpi....

Semua orang pernah bermimpi...
Orang kata, mimpi ini mainan tidur sahaja....
Syaitan2 yang cuba mengacau kita tidur.....

Sejak kebelakangan ini aku kerap bermimpi.....
Mimpi yang boleh dikatakan hampir sama ceritanya...
Aku xde lah nk percaya mimpi yang aku alami ni...
Tapi Dalam 2-3hari ni asyik la mimpi yang same...

Sebelum tidur mesti aku g buang air kecik lepas tu basuh kaki skali..
Kat katil lak dh baring aku bace Ayatul-kursi bersama doa tidur..... 
Bila dh bermimpi tu mula lah akan terjaga awal la.. kdg2 kul3am dh terjaga... 
Bila dh terjaga mula lah aku pusing kanan pusing kiri susa ckit nk lelap.
Bila dh dapat lelap balik kang aku susah ckit bangun pagi dek krn mengantukssss......

Aku ada beritahu mak pasal mimpi aku ni... 
Mak kata cuba amalkan sebelum tidur baca surah Al-Fatihah 3x pastu sambung Ayatul-kursi Dan doa tidur..
Urm.. Malam tadi baru aku buat cmtu.. 
Alhamdulilllah, Malam td lena tidur ku... Tapi ada terjaga bangun mau kincing... kemudian sambung lah tidur semula......

-Amin.. Alhamdulillah-



Antara petua yang sering diabaikan bagi golongan yang sering didatangi oleh mimpi buruk adalah beramal dengan doa ini.

أَعُوذُ بِكَلِمَاتِ اللهِ التَّامَّاتِ مِنْ غَضَبِهِ وَعِقَابِهِ وَشَرِّ عِبَادِهِ
وَمِنْ هَمَزَاتِ الشَّيَاطِينِ وَأَنْ يَحْضُرُونِ

Maksudnya : Aku berlindung dengan kalimah-kalimah Allah yang sempurna dari kemarahanNya , seksaanNya , dan kejahatan hamba-hambaNya, dan dari godaan syaitan (bisikannya) serta jangan sampai mereka datang (kepadaku) 

Keterangan & Petua Beramal

الرؤيا الصالحة من الله والحلم من الشياطين فإذا رأى أحدكم ما يجب
فلا يحدث به إلا من يحب الحديث


Maksudnya : Nabi saw bersabda , yang bermaksud : “Mimpi yang baik adalah dari Allah, sedang mimpi (buruk) adalah dari syaitan. Apabila seseorang di antara kamu bermimpi yang disenangi, janganlah dibicarakan kecuali kepada orang yang senang mendengarnya.

Sekian. 

No comments:

Post a Comment