Tuesday, November 22, 2011

I Miss Sabah.

Kenapa rindu Sabah??? Tiba-tiba....
Sebab dulu tahun 2004 aku dapat pergi PLKN (Program Latihan Khidmat Negara) selama 3bulan kt Sabah!!!!!
So, aku citer sikit2 yer pengalaman aku kat sane. Dah ingat2 lupe sebenarnya ni..
Ok, aku pergi bulan Januari sampai March lah aku kat sane.. Untuk Bulan yang pertama aku ditempatkan di Kem. Name kem tu xsila KEM OVAI PAPAR dekat PAPAR, SABAH. Tempat tuh sgt dalam ke hutan. Dan aku mula-mula sampai sangat la sedih sebab tak paham diorg cakap. bahasa apa diorg cakapkan ni.. Dalam mase yang same lak kaki aku injured sebab accident motor seminggu sebelum ke sabah (rempit betul aku dulu weyy). So, selama seminggu aku xbuat ape2 aktiviti pon sebab kaki masih belum baik lagi. Dan diteruskan sehingga sebulan aku berada kat KEM tuh. Selepas sebulan dekat KEM, kami telah dipindah kan dan ditempatkan di UMS (Universiti Malaysia Sabah). Sungguh cantik UMS.. Aku teringat saat matahari tenggelam dr tempat marin kt UMS dulu... Bestnyerrr... Bila dah hampir 2bulan kat sabah, aku dah pandai cakap sabah weyy.... Siring-siring, palui, ada lagik la.. skang dh xingat.. Huhuhu.....

Ok, setelah 3bulan berlalu tiba masanya aku balik balik ke semenanjung. Actually, berat hati nak balik.. Rase nak tinggal lame kat  Sabah.. AKu ada keluarga angkat kt sane n kawan baik kat sane.. Org sabah.. Ujie name dia.. Aku rinduu la kat dia. 2tahun lepas kali terakhir aku contact dgn dia.. skang xde dh.. lost contact.. Tapi aku rase dia stil guna no same kot. sbb dia ada anta sms raya kt aku tahun lepas.. Aku pon ada reply.. Tapi xde borak2 pon... Rindunyaaaaa sabah!!! Nanti ingat nak ajak En.Tunang tersayang p sabah laaaa... Oh Oh Oh actually En.Tunang aku pon PLKN kt Sabah OK!! (jodoh) hahahha tapi kami xpernah bertemu pon mase kt Sabah tuh... Tuhan saje menguji.. Cewahhhhhhhhhh!!!!!!! :)


Inilah kawan2 sabah saya... Rinduuu diorg.. walaupon diorg ni bukan islam tapi diorg sgt baik :) (huduh nyer aku time ni..)
WOw!!.. Pakai baju seragam cmni aku rase cool habissss.... Budak 1khemah dengan aku ni... Sabahan cool!
 

No comments:

Post a Comment