Thursday, September 8, 2011

Dupp.. Dupp.. Dupp

Lame xngarang cerita nie.. Asyik gamba jek banyak.. Urm... Ape nk mulakan pon aku xtau.. Yang aku tahu skang ni perasaan dupp dupp dupp... Berdebar2... Ceh.. Macam nk nikah lak berdebar2 kann.. Hehe coming soon bebeh.. Hehehe..

Ok.. aku ada 1cerita nk kongsi dengan korang.. Ini kisah yang betul2 terjadi dlm kehidupan ini.. Kisah bermula bila perkenalan yang tidak disengajakan itu.. Bila rase hati ni dh start fikir utk pergi ke alam rumah tangga mula lah ada ura2 utk dtg merisik dan meminang.. Hubungan yang baru 2bulan itu jadi saksi konon mereka dh bersedia utk melangkah lebih jauh.. Hari bersilih ganti bulan pon dh tukar2 jadi sampai lah mereka utk diikat tali pertunangan.. Mengikut kehendak si pihak lelaki mahu dipercepatkan tarikh perkahwinannya.. Si pihak perempuan terpaksa akur dengan permintaan itu. Jadi si lelaki yang mmg bersifat pendiam itu mmg xbanyak bercakap.. Si perempuan juga begitu.. Hubungan yang di bina 2bulan dan bersambung ke ikatan pertunangan membuat si perempuan menyelami lebih dalam lagi hati budi si lelaki itu.. Si lelaki mmg seorang yg tegas sehingga banyak perubahan pada si perempuan... Cuma si lelaki sgt kuat bekerja.. yela kerja cari rezeki.. Tapi aku xpaham sikit dengan si lelaki ni.. sebabnya hal kecik cm si perempuan gemok, pakai spek pon jd isu dalam hubungan diorg.. sampai gado2.. Si perempuan sgt frust bila si lelaki komplen macam2... 
Oh oh oh.. Perkahwinan mereka dijangka berlangsung bulan11 ni.. Setelah 2x postpone sebenarnye.... Persiapan telah dilakukan sikit2.. Sungguh tak kusangka yg kawan ku bakal berkahwin.. aku sgt gembira...
Urmmmmm.. Pernah tak korang dengar pepatah "Ku sangka panas sampai ke petang, rupanya hujan ditengahari"????????? Tapi percaya atau tidak pepatah itu ada kene mengena dengan kisah yang aku ceritakan ni........... Si lelaki telah membuat keputusan utk memutuskan tali pertunangan dengan si perempuan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  Ya Allah... Ape lah yang jadi sehingga ada perkara2 seperti ini berlaku...???? Tuhan memang menguji hambanyaaa... Si perempuan redha dengan apa yang berlaku.. Si perempuan dah xkarat nk menangis lagi.. Tiada lagi air mata yang dapat ditangisan lagi.... Tiada lagi perasaan dalam hatinya lagi.. Yang ada cuma berserah kepada Allah Yang Maha Mengetahui Segalanya Yang Berlaku.... Kepada Kawanku itu.. Aku berdoa agar kau tabah hadapi segalanya.. Lupekan ape yang berlaku... Hidup perlu diteruskannnnnnn..... Aku akan sentiasa ada dengan mu wahai kawanku... Mungkin yang berlaku ada hikmahnya.. 


So, itu aje yang aku nk cerita.. Aku pulak masih cmni.. bukan nk single sampai ke tua.. Aku menanti Si Dia datang laaaaa... Aku selalu berdoa akan kami dipanjang jodoh.. Yela aku tahu ape yang dirancang tapi Allah yang tentukan.. Aku redha.. Aminnnnnn~

P/S: Happy 2Years 3Month To Me n En.Aboy :)

No comments:

Post a Comment