Friday, May 20, 2011

Hati

Hati : "kenapa kau menangis??"

Aku : "Tiada apa. Cume aku takot kalau aku kehilangan dia."
 
Hati : "Apa yang menyebabkan kau takot?"

Aku : "Takot dia tinggalkan aku. Yela, aku tidaklah sesempurna mana. Aku penuh dengan kekurangan dalam diri aku ini. Cuma aku berusaha sebaik mungkin untuk buat dia gembira dan bahagia bersama aku. Kau rase aku seorang yang layak ke untuk dia?"

Hati : "Kau layak untuk dia. Mungkin dia itu jodoh kau. Dari semua yang kau lalui bersama dia, pasti kau sangat memahami dia bukan??"

Aku : " Iya. betul kata kau. Aku lalui banyak pengalaman bersama dia sehingga sekarang ini. Aku hanya nampak kebahagiaan, kegembiraan yang terpancar pada dia. Bagi aku dan dia, kami telah sepakat untuk membina 1ikatan yang akan membuat kami bersatu selamanya."

Hati : "Kau harus kuat nak harungi liku-liku seterusnya. Aku tahu kau bole lakukan sebaik mungkin. yakin pada diri kau yang kau boleh buat!"

Aku : "Ya. Aku bole buat! Aku selalu berdoa pada Yang Maha Esa agar memudahkan segalanya. Semoga Yang Maha Esa mendengar doa aku. Amin~"

(Perasaan saya pada saat menulis entri ini sangat xberapa nak elok. Tak tahu kenapa cume saya tak nak dia tahu. Saya hanya mahu dia tahu yang saya hanya sayangkan dia sahaja.)

No comments:

Post a Comment