Wednesday, May 11, 2011

From Penang (i)

6 May 2011- I'm going to penang... cek nak habaq la kannnn.. this is my 1st time i'm going there selama 25tahun idop ni.. And Alhamdulillah cek sampai lah ke PENANG!!!!!!!!!!!!!!!!! yeawwwwwwww!!!! seronok!! beronok-ronok!!!!!!
So, penang the famous is ada Jambatan Pulau Pinang which is yg terpanjang di Asia.. (kalo x silap lah).. Saya sangat excited & teruja bila dapat lalu Jambatan Pulau Pinang!!

Oh. Oh. Jambatan Pulau Pinang!! Means saya dah sampai!!! Yes!!

Sampai saje cari hotel. Dgn bantuan GPS Papago (tq wan) hehehehe dah jumpa lah hotel nyer.. HYDRO HOTEL. Dekat Bt Feringghi. Miami beach.
  
Hydro Hotel Penang (cantikkk sgt!)
Nak pergi pantai2!!! Nak pergi pantai!!! beach time!!!! Tengok matahari terbenam cantikkkk!!
Miami Beach @Bt Feringghi.

Ok. Malam nya pulak nak g makan dinner. So, kami choose THE SHIP!!!! Makan dekat kapal tuh... Romantic tempat ini.... Hahaha.. best!!! Saya makan Charbroiled Rib Eye Steak dan En.Aboy makan Charbroiled Sirloin Steak. =)
Not Bad!! Cedapppp~
Map The Ship.

Yang atas saya punya, yang bawah en.aboy punya. =)
Ok. Bila g penang xsah kalau tak pergi Bukit Bendera. Kan ada train baru.. Canggih tak cam yang lame punya kaan.. Masa sampai kat Bukit Bendera, Parking lot tak siap lagi. jadi terpaksa parking dekat lorong perumahan yang ada kat situ. Jangan risau ada orang tolong jaga kereta kita. :)
Tiket untuk dewasa (warganegara) kene tunjuk IC ok. Harga RM8 sahaja. =) Murah! Sampai view masa kat atas Bukit Bendera syok.. nampak la around penang tuh... luass sgt2!! terujaaa lagik saya!

Bukit Bendera.

Oh.Oh kalau pergi penang takkan tak makan nasi kandaq!! harussss makan!! So, cari Nasi Kandar Beratur tuh..... Fuhh.... Kari cedappp~ Tapi semua kedai nasi kandar sedap!! :)
Muka puas dapat makan nasi kandaq!
Lepas tuh, Pergi cari jeruk pulak!! haishhhhhhhh..... sedapnyer jeruk.. kepada yang semput, jangan makan jeruk OK!!

Makan jangan sampai semput yer... :)
Nak balik dah penang!! naik FERI!! Yeay!!!!!!!!!!!!!!!!
Batak sangat ok naik FERI!!!! saya! saya sangat EXCITED!! :D

Bye Bye Penang!!!

>>> Next Entry is Cameron>>>

No comments:

Post a Comment