Monday, November 4, 2013

Keperluan yang perlu ada jika anak anda Demam,Selsema, Batuk.

Minggu lepas Adelia xbrapa sihat.. Dengan demam.. Selsema..  & batuk kahak lagik...
Kecian tgk anak kecil baby2 ni bila sakit.. lagik2 kalau kene batuk selsema.. alahai... kecian kalau kahak byk cmne la si kecil nk btau kan tekak xselesa ke kan kan kan...

Ini aku punya tips sendiri cmne aku nk handle kalau anak2 sakit:-
1. Thermometer (aku pakai jenama ni rasa beli RM250 cmtu.. Tapi bole je beli ape2 jenis yang ada kt farmasi tu)

2. Cool Fever (kene spare kt rumah takot malam2 cek temp anak tggi ada nk tepek la kt dahi anak kan..)

3. baby vicks ni.. elok xpanas sgt cm vicks yg biasa tu.. nk pkai yg vicks biasa tu pon bole jugak.. sapu la sikit2..

4. Minyak yuyi.. same je cm vicks utk sapu kt dada & belakang baby.. tapak kaki & betis baby pon sapu  jugak..

5. Yang ini aku rasa utk baby yang alami selsema sampai tersumbat hidung tu patut ada ni. penyedut hingus.. sangat bagus.. ada jenis pam jugak tapi aku prefer ni.. Aku beli kat kedai baby kt SERI BANGI name KASEH IBU.
Setakat ni aku rasa semua benda ni sgt penting.. Kalau dh teruk / memudaratkan sila ke hospital dengan segera ya ibu2..

(Gambar 1) - hari khamis (Gambar 2) - hari isnin (Gambar 3) - Adel kene amek neb sobbbss :'( (Gambar 4) - Baru lepas muntah 3x.. kecian anak ummi....

No comments:

Post a Comment