Friday, August 23, 2013

Syawal 2013

Assalammualaikum wbt...
Lame sgt x update blog.. Yela aku berpantang.. nk update mmg sgt malas.. adalah kadang-kadang update guna handphone sahaje.. tu pon tempek gambo sahaja..
Ok.. kali ni aku xde la nk update ape pon just nk tempek gambo gak la gamaknya...
Tempek gamba ape??? Ape lagi.. gambar RAYA laa... Ake ke yg terakhir nk citer pasal raya ni??
Ala.. pedulik la.. RAYA KAN SEBULAN.... Hihihi

Tahun ni aku dh beraya BERTIGA.. Pakej kau... Hihihi
Aku, Suami & Anak TERCINTA laa!!!
Anugerah xternilai...
Oh oh oh.. Raya pertama cukup la aku BERPANTANG 44HARI.. YEAY!!!! Tapi makan minum TETAP PANTANG ok!!!!

So, raya kami bermula disini dahulu (Belah Family aku).. Mcm tahun2 sudah pon tradisinya sama jalan kaki dlm 100tapak sampai la umah ATOK & NENEK aku.. Kikiki
Bersalaman dan bermaafan seperti biasa dan.... Tiba masa ANAK pula collect DUIT RAYA!!! Hahaha..
Hasilnya sangat memberangsangkan.. (masuk bank) Hihihi
Raya pertama aku just konon nak jalan ke rumah jiran2 sebelah.. tup tup Adelia telah melabuhkan bontot punggung TIDUR!! Hahaha Jawabnya Aku dan suami beraya kt umah mak aje sambil tgk TV.. Hihihi

Ok.. Raya Kedua pula.. Kami berangkat balik kampung suami di TERENGGANU!! Lebih kurang 6jam dalam kereta sampai la dirumah MOK (nenek suami).. Sampai2 je dh terus g beraya ok.. Belum tarik nafas lagik tau.. Huhuhu... Adelia dalam perjalanan balik kampung sangat la baik cuma nangis sikit nk susu dan poopoo sahaja.. Ada la gak aku dukung dia sbb kesian duduk dalam carrier lame sgt.. Sakit badan plak..
Aku berada di kampung sampai raya ke-4.. Raya ke-5 berangkat pulang ke bangi tercinta..

Ok. Dah,, tu je citer raya aku.. Jom la layan gamba..


Muka org dh abis berpantang!!! :)

My Family <3 br="">

Ketupat Ayah anyam.. Marble cake by me.. Oreo Cheese cake kukus by me.. :)

Family sebelah saya....
Ni kt kampung.. Kepenatan beraya.. cian Adelia.. Tapi hasilnya memuaskan.. Kikiki

Ni nak balik bangi dh... 

Ni Open House rumah mama.....
Ok. Done.. Bye.. :)

No comments:

Post a Comment