Friday, November 9, 2012

Maksud Bunting pelamin..


Baca entry Fasha Sandha bunting pelamin.. tiba2 teringat diri sendiri.. Saya pun bunting pelamin jugak.. muahhahhah... Yang samanya antara saya & Fasha Sandha ni, sebelum kahwin lagi memang dah niat nak anak cepat... dengan kata lain, bunting pelamin la tu kan... dengan takdir Tuhan, impian & doa kami termakbul...

Lupakan pasal fasha sandha.. U all tahu tak apa maksud bunting pelamin?.. Secara peribadi, ketika sebelum kahwin dulu, memang saya tak tahu + tak paham apa yang dimaksudkan bunting pelamin.. Sehinggalah saya sendiri melaluinya... Bunting pelamin ni dikira bila kita kahwin & "bersama" terus je lekat.. tanpa melalui lagi sekali proses datang haid...

Meh saya nak story dekat u all kisah saya sendiri.. supaya adik2 yang tak paham macam saya sebelum ni, akan jadi lebih paham... U all nak tahu tak, hampir sebulan saya kahwin, tiba2 saya dah start rasa sakit2 pinggang & sakit2 perut mcm senggugut tuh.. Kebetulan tu tanda dtg bulan tapi time tu saya tak rasa yang saya period, Sehinggalah seminggu lepas kejadian tu, baru saya decide utk  buat pregnancy test.. dan yang terkeluar tanda || kiranya tu adalah positive, Lepas tu sy pergi jumpa doctor utk pengesahan & pengiraan doktor, kandungan saya dah 5 minggu..

Haaa??? Terkejutlah saya time tu... yela, kahwin baru sebulan, mana datangnya lagi 1minggu tu..??? Lepas tu doctor explain... Tarikh pengiraan usia kandungan bermula pada tarikh first day kita period... tak kisahlah time u all period tu, u all dah kahwin ke belum tapi tetap dikira pada tarikh tu...

Macam saya sendiri.. Pada ketika itu, 1st day period adalah pada 22/9/2012, saya kahwin pada 29/09/2012.. So, kandungan saya tu dah dikira pada 22/9/2012 tu laaa... 29/10/2012 doktor sahkan saya mengandung lepas sy buat pregnancy test tu... very fast kan.. Apa2 pun, syukur sangat2 sebab doa saya dimakbulkan.. InsyaAllah jika diri kita subur + kita 'bersama' pun pada waktu yang tepat.. InsyaAllah, cepat je kita dapat baby...

P/s : Moga rakan2 saya yang masih menanti kehadiran cahaya mata, dikurniakan cahaya mata sebagai penambah seri alam rumah tangga... Amin...

2 comments:

  1. owwh begitu.baru paham..yela awak kahwin lepas time period awak 5hari. hari ke5 hingga hari ke10..waktu subur,emm tahniah..walau tarikh dah lambat saya ucapkan..insyallah sy pon nak bunting pelamin cm awak jugak..amin~~

    ReplyDelete
  2. owwh begitu.baru paham..yela awak kahwin lepas time period awak 5hari. hari ke5 hingga hari ke10..waktu subur,emm tahniah..walau tarikh dah lambat saya ucapkan..insyallah sy pon nak bunting pelamin cm awak jugak..amin~~

    ReplyDelete