Monday, May 7, 2012

Movie : Chow Kit



Release Date: 03 May 2012
Language: Malay
Subtitle: Info Not Available
Genre: Thriller
Running Time: 1 Hour 39 Minutes
Director: Rosihan Zain, Brando Lee
Cast: Muhamad Izzam Izzudin, Muhamad Izzam Syafiq, Muzhaffar Shah Shahrul Asran, Nur Nadzirah Rosi, Saiful Ghaz, Namron, Yasmin Hani, Lana Noordin, Airis Yasmin, Dilla, Mers Sia, Beto Qusyairi, Janelle Chin, Dira Abu Zahar, Brandon Yuen, Chen Puie Heng, Amar Delon, Mohd Razib Salimin, K.Ganteeban

Synopsis: (BAHAGIAN I) - Sekumpulan remaja yang terbiar dan liar harus mengharungi kehidupan yang hitam di Chow Kit. Tetapi apabila Tika dirogol, mereka perlu bersatu padu bagi mencari keadilan dan jalan penyelesaian atau banyak lagi nyawa yang akan terkorban. (BAHAGIAN II) - Sementara itu, seorang ahli bekas kumpulan Chow Kit yang baru di bebaskan dari hukuman penjara berazam untuk memulakan kehidupan yang baru tetapi terjebak kepada kehidupan silam apabila dia bersetuju untuk menjalankan satu tugasan terakhir. Tetapi apabila tugasan tersebut menjadi huru-hara, dia mesti memilih antara kebebasan atau meringkuk di dalam penjara semula.

(Source: PRIMEWORKS STUDIOS)

- Movie ni 18sx. Unsur2 ganas/lucah pon ada.. Jalan cerita dlm filem ni mmg jalan cerita sebenar yg pernah berlaku di Kawasan Chow Kit.

2 comments:

  1. dh yunk... best jugak.. aku suka..
    jalan cerita realiti kt Chow Kit tuh...

    ReplyDelete