Wednesday, July 13, 2011

Gastric Ooo Gastric

Aku selalu sakit perot. Sakit sangat2. Dulu aku kalau makan banyak sangat mesti lepas makan aku akan uwekkkkkk muntah. Paling nyampah kalau muntah, bila makan sedap2 jadi rugi weyyyyyyyyyyyy!!!!!
Tu berlaku mase 3-4tahun lepas.. Sekarang ni pulak.. Bila sakit perot sampai sebu2 bagai, heartburn, aku mesti kene jumpa doctor sbb aku xlarat nak gerak. sakit gilerrr..... Then mase tu baru aku tahu bila doc cakap aku gastric.. 
Errgghhhh... Sakit nak berjalan xbole.. tangkap pinggang pulak tuh.. haishhhh... Nak bergantung kt ubat aku xsuka sebenarnya sebab aku rase dh banyak sangat ubat dalam badan aku ni. Mane tak nya, semenjak kecik n sekolah lagi  aku ada migrain, alergic, ni tambah dengan gastric lak.. Penat lah makannnnnn ubt ni.. Memang lah nk baik xnak sakit tapi banyak sangat dh ubat aku makan... 
So, bila dah tahu gastric menjelma ni aku dah xbole sangat kalo lupe nak makan, lambat makan. Kalau makan pulak xbole yang masam2 lah mcm orange, nanas, even tembikai!!!!! xkannnn lah xbole?????? Doc ckp bole but dalam kuantiti yg sikit bole. cmne tuh?? Nanas tu feveret aku lak tuh.. Nyummmm..... 
So, lepas ni kene lebih menjaga kesihatan lah nampaknyer.. Urmm.... Kalau tak sakit jek la memanjangggg......

"Semoga Aku Di Beri Kesihatan Yang Baik" Amin~

No comments:

Post a Comment